افق ما ، شهر روشن فرداست

کسب و کار در دوره کونا

طراحان داخلی و کرونا :

فرناندو رودریگز یک طراح داخلی است که چندسال پیش بحران عجیبی را پشت سر گذاشت؛ طوفان ماریا. طوفانی که در سال ۲۰۱۷ پورتوریکو و سه مجمع الجزیره دیگر دریای کارائیب را درنوردید. این طوفان به لحاظ شدت، دهمین طوفان شدید تاریخ محسوب می شود.

بسیاری از کسب و کارها از جمله شرکت Stewart Rodriguez تحت تاثیر این طوفان و ماه ها بلاتکلیفی بعد از آن قرار گرفته اند.

برخی از آن ها توانستند این بحران را مدیریت کنند و آن را با موفقیت پشت سر بگذارند و برخی نه. رودریگز در گروه اول جای می گیرد. او با توجه به تجربه ای که دارد، معتقد است کسب و کارهای کوچک حوزه طراحی نیز می توانند از پس بحران کروناویروس بربیایند.

در این مقاله یادداشت رودریگز درباره این موضوع را می خوانید که در وبسایت مبلمان، روشنایی و دکور منتشر شده است.

این اولین بحرانی نیست که شرکت ما با آن رو به رو می شود. ممکن است در مورد طوفان ماریا شنیده باشید.

بزرگترین طوفان تاریخ پورتوریکو. شرکت تقریبا تمام پروژه های در دستش را از دست داد و آن ها را به جداقل رساند. برای حدود شش ماه تمام کارکنان به صورت دورکاری فعالیت می کردند تا در نهایت وضعیت جزیره عادی شد.

در حال حاضر اما با چالشی جدید رو به رو هستیم که کل زمین را درگیر خودش  کرده است اما این مشکل هم می گذرد و در آینده ای نه چندان دور به دفتر های خودمان بر می گردیم و کار دیزاین را ادامه می دهیم.

اگر به خاطر کروناویروس پروژه ای دارید که کنسل شده است، هیچ نگران نباشید. هنوز هم امید وجود دارد و در پایان این تونل تیره و تار به نور ختم می شود.

کار کردن در این دوره زمانی که مشخص نیست کی دوباره به دفترهایمان بر می گردیم می تواند سخت باشد. اما باید یک ساختار جدید برای شغلتان بسازید و از پلتفرم های مختلف استفاده کنید تا کسب و کارتان را به پیش ببرید.

باید انتظارات جدیدی را که از تیمتان دارید به آن ها اعلام کنید. کمیت تعداد ساعت های کاری نباید برایتان مهم باشد بلکه این کیفیت کار است که در نهایت شما را به موفقیت می رساند.

در این جا به تعدادی از انتظاراتی که باید از تیمتان در دورکاری داشته باشید و در مورد نحوه برخوردتان با پروژه های جاری به نکاتی اشاره می کنم.

تنظیم انتظاراتی که از تیم دارید

  • به عنوان صاحب یک کسب وکار باید کمربندتان را ببنید و آماده باشید تا از این وضعیت نهایت استفاده را ببرید.
  • در حال حاضر تماس تصویری بهترین دوست شماست. از مزیت های تماس آنلاین این است که هیچ مزاحمتی در طول این تماس ها به وجود نمی آید.البته بهتر است یکسری قانون مشخص را برای تماس های تصویری تعریف کنید مانند: نباید هیچ گونه حواس پرتی در این تماس ها وجود داشته باشد از جمله مزاحمت حیوانات خانگی یا دیگر افراد خانواده. همچنین به تیم اعلام کنید در ساعت های کاری چه چیزی را از آن ها می خواهید. می توانید در ابتدای هر روز با تماس تصویری بگویید چه هدف هایی دارید و در پایان روز بررسی کنید آیا به آن هدف ها رسیده اید یا خیر.
  • حتی اگر وضعیت کسب و کار تغییر کرده باشد، همیشه کاری برای انجام دادن هست.
  • حالا که زمان آزاد بیشتر است می توان روی صورت حساب ها، به روز رسانی نرم افزارها، بازاریابی و طبقه بندی فایل ها کار کرد. کار های زیادی هست که از خانه می توان انجام داد. حتما پیگیر همان کارهایی باشید که از تیم خواستید.
  • هیچ چیز بدتر از رهبری نیست که کار اعضای تیمش را چک نکند مخصوصا اگر خودش دستور آن کار ها را داده باشد.
  • همچنین مهم است فضای کار را مفرح کنید، مخصوصا در این زمان که بسیاری از افراد استرس شدیدی را تجربه می کنند. روش ارتباط با تیمتان را تغییر دهید. دلسوزانه تر رفتار کنید و حتما بگویید که این وضعیت برای شما هم سخت است.
  • با دیگران فیلم ها و برنامه هایی که می توان در این زمان نگاه کرد را به اشتراک بگذارید. البته بعد از ساعت های کاری! مهم تر از همه به تیمتان بگویید ما از این دوره هم عبور می کنیم و باید برای زمانی که به استودیو برمی گردیم، آماده باشیم.
  • خواندن و یادگرفتن در هر کاری که هستید از واجبات است. هر فردی در یک مهارت خاص توانایی دارد.
  • در حال حاضر این بهترین زمان است که به آن ها بگویید در اکسل، اتوکد یا فوتوشاپ یک دوره را بگذارنند تا در آن حرفه ای شوند.
  • همچنین مهم است چیزی را که یاد می گیرند با تیم در میان بگذارند. این باعث می شود افراد اعتماد به نفس بیشتری داشته و زمانی را برای یاد گرفتن توانایی های جدید اختصاص دهند.

پروژه های در دست اقدام را طبقه بندی کنید

  • اگر پروژه ای در دست اقدام دارید مطمئن شوید با فروشنده ها به اندازه کافی در ارتباط هستید. در حال حاضر همه ما در یک کشتی قرار داریم و همانطور که ما به فروشنده ها برای ارسال جنس وابسته هستیم، آنها هم برای فروش محصولاتشان به ما نیاز دارند.
  • در زمان هایی مانند الان است که استثنائات اتفاق می افتند و باید در روابطمان منعطف تر باشیم.
  • این وضعیت یک نیمه پر لیوان هم دارد که بسیار مشخص است. همه بالاخره به این درک می رسند که مراقبت از خانه و داشتن یک مبل خوب برای مطالعه چه قدر مهم است و اینکه اثر های هنری روی دیوار چه قدر در روحیه تاثیر دارند.

طراحان داخلی باید آماده باشند زیرا تازه الان «خانه» و «طراحی داخلی» برای بسیاری از افراد وجود خارجی پیدا کرده است و در آینده خواستار خدمات طراحان هستند.

سال هاست که طراحان می گویند خانه محل آرامش ما است و باید به آن رسیدگی کرد و مردم بالاخره به حرف آن ها رسیده اند.

همیشه یک انتخاب وجود دارد پس انتخاب کنید وضعیت موجود در دستان شما باشد. نگران آینده نباشید زیرا می توانیم آن را کنترل کنیم، در این وضعیت فقط حال است که اهمیت دارد.

این سخن ویکتور هوگو را همیشه به یاد داشته باشید: «حتی تاریکترین شب هم تمام شده و در نهایت خورشید طلوع می کند.

ترجمه: بهاره همتی

khooger.news

دیدگاه ها

دیدگاه بگذارید


Warning: getimagesize(/home/roshab/domains/roshaboom.com/public_html/wp-content/uploads/2019/05/خانه-سنگی-2.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/roshab/domains/roshaboom.com/public_html/wp-content/themes/businesslounge/rt-framework/functions/rt_resize.php on line 212

Warning: getimagesize(/home/roshab/domains/roshaboom.com/public_html/wp-content/uploads/2019/05/خانه-سنگی-2.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/roshab/domains/roshaboom.com/public_html/wp-content/themes/businesslounge/rt-framework/functions/rt_resize.php on line 212

Warning: getimagesize(/home/roshab/domains/roshaboom.com/public_html/wp-content/uploads/2020/07/MEARI-ROSHBOOM-2--scaled.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/roshab/domains/roshaboom.com/public_html/wp-content/themes/businesslounge/rt-framework/functions/rt_resize.php on line 212

Warning: getimagesize(/home/roshab/domains/roshaboom.com/public_html/wp-content/uploads/2020/07/MEARI-ROSHBOOM-2--scaled.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/roshab/domains/roshaboom.com/public_html/wp-content/themes/businesslounge/rt-framework/functions/rt_resize.php on line 212

    روشا بوم فردا
    RoshaBoom

    آدرس

    تهران
    مسیر اول “میدان المپیک ،بلوار المپیک خیابان ساحل کوچه 51 پلاک 39 طبقه سوم

    مسیر دوم ” بزرگراه حکیم شرق به غرب بعد از المپیک اولین خیابان -کوچه 51 پلاک 39 طبقه سوم

    تلفن

    021-44177864

    ایمیل

    Roshaboom@yahoo.com